פרץ על לפיד: "תתבייש מי שחובֵר לרשימות עם תומכי טרור שלא ילמד מוסר"

    איתי גדסי No Comments on פרץ על לפיד: "תתבייש מי שחובֵר לרשימות עם תומכי טרור שלא ילמד מוסר"

    הרב רפי פרץ תקף את הקריאה מצד שוליים בציבור לחגוג את חנוכה וחג אידם של הנוצרים כביכול יחד: "אחד הרעיונות המרכזיים שעומדים מאחורי חג החנוכה הוא בדיוק זה: המלחמה של המיעוט היהודי לשמור על אורְחות חייו מול עמים שלמים שעברו התייוונות ושינוי התרבות"

    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ נשא דברים לפני שעה קלה בכנס מעריב במלון דניאל בהרצליה. השר פרץ תקף את דבריו של יאיר לפיד ביחס אליו- "שמעתי את יאיר לפיד טוען שהתחבקתי עם תוקפֵי החיילים ביצהר.

    יאיר, תתבייש. אני גם כטייס גם כרב הצבאי הראשי, גם כראש מכינה ששלח כ- 3500 לוחמים לצה"ל ,תאמין לי אני יודע להעריך את לוחמי צה"ל. אני גם חיבקתי את החיילים שבאו לפנות את מפעל חיי בגוש קטיף, במהלך אנטי דמוקרטי שאתה יאיר לא רק תמכת בו אלא קראת לו ״ניצחון הישראליות״. אז אל תטיף מוסר לציונות הדתית ולאחריותנו הלאומית."

    השר פרץ הוסיף כי "מי שחובֵר לרשימות עם תומכי טרור ועוזרי ערפאת שלא ילמד אותי מוסר. ניהלו פה מו"מ קואליציוני עם תומכי טרור ומצד שני פסלו אותנו והדירו אותנו מחברות בממשלה רק בגלל שאנחנו שומרי שבת ומתפללים שלוש תפילות כל יום. אלו אותם אנשים שממשיכים גם עכשיו להסית נגד הציונות הדתית."

    השר אמר כי נצרכים איחודים במחנה הימים על מנת להוביל להכרעה בבחירות – "הבחירות הקרובות גורליות לציונות הדתית ולמחנה הימין כולו. ולכן האיחודים במחנה הימין נצרכים על מנת להציל את ממשלת הימין וגוש הימין כולו. אסור שבפעם הזאת יזרקו קולות ימין לפח. רק מיקסום של הקולות בימין יובילו להכרעה בבחירות הקרובות."

    בפתח דבריו נזעק הרב פרץ כנגד החיבור שנעשה בארץ בכלל ובמערכת החינוך בפרט בין חג החנוכה לחג המולד- "בדרך לכאן היועץ שלי הראה לי סמס שיצא מהמפקחת הארצית על גני הילדים. "השנה חג החנוכה וחג המולד חלים בסמיכות זה לזה, אני מברכת את כל החוגגים בברכת 'חג חגים' שמח".

    מה זה חג החגים? ממתי 20,000 גני ילדים בישראל חוגגים את חנוכה וחג המולד יחדיו? הייתי מקבל בהבנה הודעה שכזאת ל-120 גני ילדים נוצריים אבל היא מצטרפת לעצי האשוח בדוכנים בבתי ספר ומרכזי הקניות. כנראה יש צורך להזכיר את מהותו של החג, כי בתקופה האחרונה אני חש שאנחנו לא חוגגים את חנוכה אלא את חנוכריסמס או החג של החגים כפי שלמדתי בדרך לכאן."

    הרב פרץ הדגיש מדוע ההתנגדותו לכך היא נחרצת כ"כ- "אני כבר יכול לשמוע את המבקרים שיגידו: מה רע בפלורליזם ורב תרבותיות? אז תשובתי אליהם היא שבשביל רב תרבותיות צריך לדעת לשמר את התרבות שלך ולא להפוך אותה לפולקלור עממי. זהותנו צריכה להיות ברורה, אחרת נשכח מאין באנו ואז לא נדע לאן נלך.

    אחד הרעיונות המרכזיים שעומדים מאחורי חג החנוכה הוא בדיוק זה: המלחמה של המיעוט היהודי לשמור על אורְחות חייו מול עמים שלמים שעברו התייוונות ושינוי התרבות. מי שאיבד את הייחודיות גם נמחק. מה ששמר את העם המופלא שלנו במשך אלפי שנים זו התרבות הייחודית שלנו. בואו נְשַמֵר אותה גם בַּמְדינה שלנו."



    0 תגובות